In TT Zutphen bestaat een aparte werkgroep Bijen en biodiversiteit met de volgende activiteiten:
- geven van voorlichting om de problematiek van de bijensterfte en mogelijke oplossingen onder de aandacht te brengen, bijv. op scholen;
- aanleggen en onderhouden van bijenveldjes;
- organiseren van workshops, bijv. over bijen houden, over het aanleggen van insectenhotels, over kennis van drachtplanten, enz.
- voorlichting geven over verminderd gifgebruik en gesprekken voeren met boeren, tuinders, bedrijven enz.;
Wie in TT Nijmegen heeft zin om iets dergelijks ook op te starten?